Establecer estrategias “valientes” de aprendizaje en la Universidad y en la escuela de siempre, es casi una utopía, pero es la única manera de “despertar” a este “muerto viviente” y allá vamos...
:quality(85)//cloudfront-us-east-1.images.arcpublishing.com/infobae/NGCE2WKL4ZE47ACS7X6GEZPHL4.jpg)
Edumorfosis.flip
Revista digital con interesantes artículos en español e inglés sobre la Educación Disruptiva del Siglo 21. Aquí descubrirás por qué el Sistema Educativo tiene que articularse a la altura de los tiempos. Digital magazine with interesting articles in Spanish and English about the Disruptive Education of the 21st Century. Here you will discover why the Educational System has to be articulated at the height of the times.
Most recent stories in Edumorfosis.flip
Los alumnos pasan gran parte de su tiempo frente al televisor, viendo y vivenciando muchas formas de violencia extrema; vivencian la discriminación racial, sexual, cultural y de género —todo el tiempo— y después van a la escuela. En la mayoría de los casos las escuelas repiten los mismos patrones de socialización negativa respecto de la humanidad.
Online learning is disrupting the traditional education system and changing the way we think about and deliver education. From MOOCs to online degree programs, virtual classrooms and adaptive learning, technology has opened up new opportunities for learning that were previously unimaginable.
In this video, we take a look at the advantages and limitations of online learning and explore how it's changing the game.
We also look at the future of education and the implications of the growing trend of online learning.La inercia y el legado del sistema educativo acentúan el riesgo de quedarse atrás en una verdadera carrera internacional por formar talento para la nueva sociedad digital.
Google y Amazon van a entrar en el mundo de la educación superior y va a haber muchas formas de lograrla sin pasar por una universidad.
The age-based classroom is not just stupid, it’s dangerously counter-productive, and it drives with relentless insistence every single horrible thing we do, from our commitment to grades to our Standardized Tests to our unyielding use of fear and failure to motivate.