E
Elif İremadded this to MATEMATİK
Quote Symbol

"MATEMATİK" Babilliler günümüz matematiğinde yaygın olarak kullanıldığı şekliyle 10 tabanlı sistemden farklı olarak 60 tabanlı bir sistem kullanıyordu. Bir saatin 60 dakika olmasının, üçgenin iç açıları toplamının 180 ya da çemberin 360 derece olmasının nedeni budur.  Matematik testlerinde sakız çiğneyen öğrencilerin çiğnemeyenlere göre daha başarılı olduğu belirlenmiş.  2,520 1-10 arasındaki tam sayıların hepsine tam bölünebilen en küçük sayıdır.  Matematikçilere göre kravat bağlamanın 177,147 farklı yolu vardır.  23 kişilik bir insan topluluğunda aynı gün doğan iki insan olma ihtimali yüzde 50’dir. Buna doğum günü paradoksu adı veriliyor. Odadaki kişi sayısı 75 olursa doğum günü aynı olan iki insan bulunma şansı yüzde 99’a çıkar.  Isaac Newton kalkülüsü, ortalama bir öğrencinin kalkülüs öğrenebileceği bir süre içinde keşfedip geliştirdi.  21978’i 4 ile çarparsanız 87912’ye ulaşırsınız ki bu aynı zamanda 21978’in rakamlarının ters hali olur.  Roma rakamları ile 0 yazamazsınız. Çünkü Roma rakalmlarında 0 yok.  (6 × 9) + (6 + 9) = 69  Dünyanın en popüler favori rakamı 7’dir. Büdü’nünki 6’ydı. 7 aritmetik olarak diğer rakamlara benzemez. Zira diğerleri bir şekilde birbirleri ile bölünüp, toplanıp çarpılırken 7’nin böyle bir olayı yoktur.  Asya’nın çoğu yerinde 4 rakamı uğursuz kabul edilir.  Taylandlı ergenler internette 555 diye gülüyor çünkü dillerinde 5 ha olarak söyleniyor. 5555555  Matematikte X Arapça “şey” kelimesinden gelir. X ya da şey kavramı Matematiğe Arap matematikçiler tarafından kazandırıldı. Şey zamanla X’e dönüştü.  Aynı şekilde 0 da Arap matematikçiler tarafından bulundu ve kullanıldı. Sıfır Arapça “sifr” kelimesinden geliyor.  İskambil kartları düzgün karıştırıldığında aynı sıranın tekrar oluştuğu tarihte görülmemiştir, muhtemelen görülmeyecektir de. Rastgele karıştırılan bir iskambil destesinin başka bir kez karıştırıldığında aynı sırayla denk gelme ihtimali neredeyse sıfırdır. 

Elif İrem

"MATEMATİK" Babilliler günümüz matematiğinde yaygın olarak kullanıldığı şekliyle 10 tabanlı sistemden farklı olarak 60 tabanlı bir sistem kullanıyordu. Bir saatin 60 dakika olmasının, üçgenin iç açıları toplamının 180 ya da çemberin 360 derece olmasının nedeni budur.  Matematik testlerinde sakız çiğneyen öğrencilerin çiğnemeyenlere göre daha başarılı olduğu belirlenmiş.  2,520 1-10 arasındaki